“Tror du ikke også bare, at du har ramt et “nemt” marked for at sælge”, spurgte en sød frøken mig fornyligt, da jeg fortalte om, hvordan min seneste store online workshop omkring utroskab (altså ikke, hvordan du lærer at være utro, men hvordan du kommer videre efter utroskab ik´?) begynder at ligne en rigtig god on-going online succes.
Nøjagtig ligesom min store bestseller “Få sexlysten tilbage og behold den for livet”, der kører udsolgt på 51 hold nu og hold 52 er stille og roligt ved at blive fyldt op.
Hvis du sidder og tænker det samme, som min snik-snak-partner gjorde, så vil jeg egentligt godt løfte sløret for, at jeg hverken har tænkt mig til kunder på min hjemmeside, sendt positive affirmationer ud i universet, eller på magisk vis “bare” ramt et nemt marked.
Men sætningen: “Det er også, fordi du er på et “nemt” marked, at du sælger godt”, er edderbankeme en sætning, jeg har hørt igen og igen – og der er to ting, jeg kommer til at tænke på, når jeg bliver præsenteret for den.
Nr. 1:
Der findes masser af menneske, der ALDRIG kommer ordentlig i gang online, fordi de er overbevidst om, at det “bare” handler om, at “nogle” rammer ned i et “nemt” marked, og selv mener, at deres marked ikke er “nemt”.
Tesen er, at “så kan jeg lige så godt lade være med at gå i gang” – og så kan man så lulle sig lidt ind i den tro. Så slipper man jo også for at skulle ud af comfortzonen og VIRKELIG vise, HVEM man er online.
Måske laver man faktisk noget online, men skidtet virker ligesom ikke rigtig, og man får ikke de resultater, man havde regnet med og håbet på (drømt om), og i stedet for at lave en grundig “fejl-finding” og se objektivt på, hvor hulan det er, man IKKE gør det “godt nok” (hvad er det, jeg ikke har lært – endnu) siden man ikke sælger en dyt – altså være villig til at lære nyt – og arbejde ud fra tesen om at “Det her det skal nok kunne lade sig gøre, JEG har bare ikke knækket koden endnu” – så siger man: “Det er nok bare, fordi jeg er på et svært marked – og så kan jeg lige så godt opgive eller lade være med at gøre mere”
Nr. 2:
Et marked er sjældent “nemt” – det er egentligt en mærkelig betegnelse for andre mennesker, tænker jeg.
Og måske får jeg ikke altid formidlet ud 100%, hvordan det er, jeg får kunder i min onlinebix ovre på websexolog.dk – Men nemt….. Ligefrem….. Tyg lige lidt på det…. Man kunne hurtigt komme til at tænke, at man bare kunne gå ud og plukke de salg, man har brug for i sin forretning – og DEN tankegang har jeg forlængst skrottet i min forretning.
Jeg var engang på et kursus i forretningsudvikling, som jeg betalte en del tusind kroner for – og jo, bevares, maden var da fantastisk, men der lærte jeg, at det handlede om, hvordan jeg indrettede mit bryggers (det var noget med nogle energier), og hvordan jeg sagde og tænkte bestemte sætninger, der så skulle tiltrække kunderne i min bix.
Den lader vi lige stå lidt.
(Og NEJ, det var IKKE dét, der stod i salgsteksten, da jeg kørte dankortet igennem)
Af alle mine kursister, jeg har haft igennem mit store “Online Markedsførings Mentor Forløb” (Og nej, der er ikke flere pladser på hold 5, og nej, jeg har endnu ikke besluttet, hvornår hold 6 åbner), der er der ikke en eneste af dem, der har haft et “nemt” marked.
Men det er blevet nemmere at sælge, når de har fået kørt deres hjemmeside i stilling, så den kan arbejde for dem 24/7.
Og de af mine kursister, som er blevet ved, og blevet ved, og blevet ved og blevet ved – det er også dem, der som tiden er gået, har fået flere og flere salg i hus, når de har åbnet op for en ny ydelse, ny online workshop, har lavet et godt tilbud osv osv osv.
Det er dem, der IKKE har ladet sig holde tilbage af begrænsende overbevisninger som at: “andre har nok bare et nemmere marked end mig”
Og her kommer pointen:
De har lært nøjagtig, hvad de skal gøre, for at “tiltrække” de helt rigtige kunder, fra den helt rigtige målgruppe, og få dem på det helt rigtige nyhedsbrev, og så sælge det helt rigtige til dem – så det hele går op i en højere enhed. (Det er bl.a. noget af det, jeg underviser i på MarketingCamp 2015 i mit oplæg om at få succes med online kurser)
Og ÉN af de ting, som de 51 damer og de to mænd, der indtil nu, har været igennem mit mentor forløb, har lært er, at skrive tekster til deres hjemmeside, som lige netop deres målgruppe sidder og leder efter online.
Den målgruppe, som de har en ydelse, et produkt mm. der lige netop passer til.
Lad mig give dig et helt konkret eksempel (som jeg også gav den unge dame, der mente, at mit marked var nemt)
This is how it works:
Jeg har et produkt/ydelse: I dette tilfælde min store online workshop “Utroskab – Kom videre. Sammen eller hver for sig”
Jeg undersøger, hvad min målgruppe sidder og søger efter online: De søger f.eks. på sætningen “Tegn på utroskab” (210 søgninger om måneden)
Jeg bruger princippet #80ProcentRøv: Hvilket betyder, at jeg sætter mig ned (i adskillige timer over adskillige dage – denne specifikke artikel løb op i 7-8 timer) og researcher og skriver en hammergod artikel omkring tegn på utroskab
Jeg søgeoptimere artiklen: Så den bliver fundet ude i Google, når der sidder en frustreret mand eller kvinde og skriver “tegn på utroskab” i søgefeltet
Jeg venter: Fordi det altid tager lidt tid for Google at finde ud af, hvor det nye indhold på det store internet, skal ligge i forhold til alt det andet indhold, der ligger i forvejen. (4 uger efter røg den op på side ét og siden 14. oktober 2014, har den ligget stabilt på plads et og to)
Og her knap 9 måneder efter den røg online ser billedet sådan her ud:
Men hov, hvorfor får du over 1700 besøgende HVER måned, når der “kun” er 210, der søger specifikt på sætningen “Tegn på utroskab”?
Jo, det skal jeg sige dig 🙂
Der er jo mange, der OGSÅ søger på:
Tegn på, at min mand er utro
Tegn på, at min kæreste er utro
Tegn på, om min kæreste har en affære
Er hun utro – tegn
Utro tegn
Tegn på, at hun er utro
Hvad er tegnene på utroskab
(Fortsæt selv listen)
Og ja, som du kan se på grafen, bliver det altså små lidt over 1700 besøgende HVER måned på den ene artikel.
Og jeg har ikke gjort noget som helst arbejde angående den artikel efterfølgende.
Nu ligger den og hiver relevant trafik ind på mit site. Og jeg kan hjælpe de mennesker, som rent faktisk har brug for hjælp angående dette specifikke problem.
Kalder du det nemt?
Det gør jeg ikke.
Jeg kalder det strategisk blogging – og det er IKKE nemt, vupti, vupti, quick fix, smart i en fart, men det er noget, man kan lære og gøre, og når man har lært det, og man har gjort det, så bliver det nemmere.
Og ærlig talt – så nu her – hvor jeg ikke skal gøre en dyt, men jeg helt automatisk får 1700 besøgende fra Google på den ene artikel hver måned, så synes jeg, det er lidt nem (jaja, indrømmet)
Forestil dig så, hvad der ville ske, hvis jeg skrev 10 artikler om utroskab (Og det kan du jo så gætte på, om jeg har gjort eller ej 😉 )
Og SÅ kan vi jo overveje og begynde at snakke om, hvorfor jeg laver udsolgt på stort set alle hold af min online workshop omkring utroskab indtil videre.
Om det er fordi markedet er “nemt”, eller om det er fordi, jeg rent faktisk gør det stykke grundlæggende arbejde, der skal til, som giver kæmpe værdi for mine læsere, og derfor, er der deltagere på min workshop.
…
..
.
Vil du lære SEO (ordentligt) – Og vil du rigtig gerne holdes i hånden hele vejen – altså HELE vejen?
Så er du mere end velkommen på mit store Online Markedsførings Mentor Forløb.
Du kan læse mere her: https://onlinebiz.dk/online-markedsforings-mentor-forlob/
Vi ses online 🙂
Kh,
Maj
P.S.
Du kan i øvrigt læse mere her om “Få sexlysten tilbage og behold den for livet” og “Utroskab – Kom videre. Sammen eller hver for sig.”
Trackbacks/Pingbacks