Jeg har fået nogle mails.

Med spørgsmål.

Specielt efter jeg sendte en mail ud, hvor jeg fortælle om, at ét eneste blogindlæg på mit websexolog.dk site giver mig over 1700 besøgende fra Google hver måned.

Hver evig eneste måned.

(Og nej, jeg har ikke lavet andet end at skrive det og lagt det online)

(Og nej, jeg skal ikke gøre noget nu – de 1700 læsere, kommer helt af sig selv, hver måned)

(Og ja, det gør faktisk en forskel for min forretning og for min bundlinje)

Du kan i øvrigt læse meget mere i dybden om de 1700 læsere her <—-

 

Nå, men jeg har altså fået mails.

Sådan nogle: “Altså Maj, kan du ikke lige vise mig, hvor hulan du finder din organiske trafik i Google Analytic på et enkelt blogindlæg?”

Og jo, det kan du da tror, at jeg da lige kan.

1) Du går ind på Google Analytic

Trin 1 - Du går ind på Google Analytic

 

 

 

 

 

 

 

 

Trin 2) Du logger ind på Google Analytic

Trin 2 - Du logger ind på Google Analytic

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3) Du finder din hjemmmeside og klikker din ind på den

Trin 3 - Du finder din hjemmmeside og klikker din ind på den

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4) Find “Adfærd” ovre i venstre sige og klik

Trin 4 - Find Adfærd ovre i venstre sige og klik

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5) Klik på “Websiteindhold”

Trin 5 - Klik på Websiteindhold

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6) Vælg “Alle sider”

Trin 6 - Vælg Alle sider

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7) Find nu det blogindlæg, du gerne vil tjekke ud, og vælg dette ved at klikke på det

Trin 7 - Find blogindlæg og klik på det

 

8) Vælg nu “Sekundær dimension” – Klik på “Anskaffelser” og dernæst klik på “Kilde/medium”

Trin 8 - Vælg nu Sekundær dimension - Klik på Anskaffelser og dernæst klik på Kildemedium

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9) Find der, hvor der står “Google / organic” og se dernæst på “Unikke sidevisninger”

Trin 9 - Find der, hvor der står Google  organic og se dernæst på Unikke sidevisninger

 

10) Tjek så, hvordan din dato er sat (højre hjørne), og så har du det specifikke antal besøgende fra Google på dit enkelte blogindlæg i en given periode

(Normalt er den sat til de sidste 4 uger – men du kan selv ændre den, hvis du vil se andre perioder)

Trin 10 - Tjek så, hvordan din dato er sat (højre hjørne), og så har du det specifikke antal besøgende fra Google på dit enkelte blogindlæg i en given periode

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Og som den snu læser du er, har du måske opdaget, at jeg faktisk allerede nu får MERE end 1700 læsere ind fra Google – end sidst jeg skrev til dig (Jep, tallet har de sidste 4 uger været over 2200).

Og ja, det må jo være fordi, det specifikke blogindlæg/artikel er kommet endnu højere op i søgeresultaterne siden sidst, og der derved er flere, der ser det og klikker på det og læser skidtet (Dét, som jeg så vildt gerne, vil lære dig også at kunne)

Vil du lære SEO (ordentligt) – Og vil du rigtig gerne holdes i hånden hele vejen – altså HELE vejen?

Så er tilmeldingen åben til 20 ugers SEO-Mentor forløb med Lars Skjoldby, som jeg varmt kan anbefale. Jeg var nemlig med på et af de tidligere hold.

Du kan læse mere om SEO Mentor Forløb her <——

God fornøjelse med Google Analytic, men pas på, man kan godt blive lidt afhængig af skidtet 😉

Maj Wismann underviser i hvordan du finder organiske trafik i Google Analytic

Pas på dig og din biz, til vi ses igen ❤

Kh,
Maj

 

 

 

Vil du læse mere?

Tror du også på denne myte om at sælge online? <—-

Over 1700 besøger hver måned denne ene artikel <—-

Signe tjente din månedsløn hjem på én dag <—-

 

 

 

→ Få hjælp til flere kunder. Nu! ←
Close

Få Gratis adgang til 3 online foredrag

  • Kickstart din klientforretning" + arbejdsark
  • Sådan opbygger du en hjemmeside, der arbejder for dig 24/7
  • Spark R** i din biz med webinars
  • Følg mit nyhedsbrev og få onlinebiz tips, der virker
.