“Din målgruppe er jo også kæmpe stor, så jeg kan godt forstå, at det er så nemt for dig at sælge”

..

.

Godt så.

Den lader vi lige stå lidt.

En stor målgruppe er altså = et stort salg

Hvilket hurtigt bliver til:

Lille målgruppe = ganske få salg

Det er umiddelbart logisk ikke?

Det giver god mening right?

Jep.

Men…

Jeg tænker…

Vi kan gøre os alle mulige tanker om, hvad andre mennesker tjener i deres forretning, hvor stor succes de har, hvor mange kunder, klienter osv de har, og hvor stor eller lille en målgruppe de taler til.

I min verden – altså over i min kerneforretning på Websexolog.dk, så er virkeligheden faktisk sådan, at de 480 mennesker, der hver måned søger på “Manglende sexlyst” i Google faktisk er en KÆMPE stor del af min forretning.

Det er altså en relativt lille målgruppe i forhold til andre søgninger, der laves i lækre mister Googles søgefelt.

F.eks. er der over 4000 mennesker, der søger på ordet “jalousi”, som jeg også underviser i online – nej nej nej, ikke hvordan man bliver jaloux, men hvordan man håndterer og mindsker sin jalousi 😉

Min pointe er egentligt bare, at fordi man har en stor eller lille målgruppe er det på ingen måde en garanti for, at man sælger meget i sin forretning, for man glemmer jo fuldstændig at se på alle de andre faktorer, der også spiller ind.

Lad os sige, at de 480 mennesker, der søger på “manglende sexlyst” ikke stødte på mig og min artikel om “Sandheden om sexlyst”, der ligger på side 1 i Google, men lad os lege, at den artikel lå på side 2 eller 3.

Gad vide, hvad der så ville ske i min forretning…

Ja, altså målgruppen er jo stadig samme størrelse. Den ændrer sig jo ikke, bare fordi jeg ligger et andet sted og roder rundt som en nål i en høstak på det store internet.

Et hurtigt slag på tasken ville være, at jeg ville miste de knap 1500 mennesker, der hver måned læser artiklen “Sandheden om sexlyst”, og som finder den direkte via Google, og et betydeligt antal af salgene af pladserne på “Få sexlysten tilbage og behold den for livet”.  

(Og ja, artiklen bliver også fundet på andre sexlyst-søgninger end “manglende sexlyst”, derfor det høje antal i forhold til de 480 søgninger på “manglende sexlyst”)

Og ved du hvad?

“Et slag på tasken” kan man ikke bruge til en skid online – nøjagtig som man heller ikke kan bruge “Jamen, den knap er pæn” eller “Jeg tror, jeg sælger mere, hvis jeg skriver —>Køb her<— i stedet for —-> Book din plads her <—–“

Det er gisninger, og når vi snakker online, så kan man passende stikke dem op, hvor solen ikke skinner (Undskyld mit franske)

Der er kun hypoteser, indtil det er testet og resultatet foreligger.

Testet i DIN forretning that is – for der er stor forskel på forretninger 😉

Bum.

Det er derfor, jeg elsker online verdenen.

For der kan man ikke bare lige tage røven på nogle ved at love guld og grønne skove – for skidtet kan testes og måles – Og DET kan jeg godt lide 😉

Nå men, tilbage til sagen.

Den ene artikel står faktisk for 30% af alle dem, der læser min kursusbeskrivelse til “Få sexlysten tilbage” Dvs. de læser første artiklen “Sandheden om sexlyst” og klikker derfra videre til kursusbeskrivelsen af “Få sexlysten tilbage” – det VED jeg, fordi det kan jeg se i min Google Analytic.

(Og nej, jeg kan ikke lige vise dig, hvordan du gør det – i hvert tilfælde ikke i denne omgang)

Og er DET ikke interessant?

For det handler jo ikke om, HVOR stor min målgruppe er – næææææ….. (ahhhh… du har sikkert luret den), det handler nemlig om, om jeg er SYNLIG i de søgeresultater som popper op på Google, når der søges på “Manglende sexlyst”.

Og nej, jeg har ikke lyst til at teste det af ved at fifle med at få min placering ned på side 28 😉

The point!

Du kan have NOK så “stor” en målgruppe (hvordan man så end definerer stor) – men hvis du ikke er at finde, og det de finder, ikke er værd at bruge tid på i deres (altså læsernes) optik – så er det fuldstændig ligegyldigt.

Og du kan have NOK så “lille” en målgruppe (hvordan man så end definerer lille) – For hvis du er at finde, og det indhold de finder er hamrende godt, rammer hovedet på sømmet, hjælper dem med netop DEN problematik, de står med og giver et godt, grunddigt og uddybende svar – så kan din målgruppe sagtens være “lille” – og du sælger stadig.

Online myteSå……

1 styks online myte busted.

Punktum.

Uanset om din målgruppe er stor eller lille, så kan det gøre en kæmpe forskel, om du er at finde i Googles søgeresultater eller ej.

Hvis du vil lære at blive “fundet”, så kan du lære det hele – både SEO & hvordan du skriver pokkers godt indhold til din hjemmeside, så dine potentielle kunder både kan finde dig & rent faktisk gider at læse det, du skriver om.

Og vil du lære SEO (ordentligt) – Og vil du rigtig gerne holdes i hånden hele vejen – altså HELE vejen?

Så er tilmeldingen åben til næste hold af mit store 6 måneders Online Markedsførings Mentor Forløb, hvor hele modul 6 handler om, hvordan du får implementeret SEO i din forretning, så det passer til dine produkter og ydelser, og så du får en hjemmeside, der arbejder for dig 24/7 på den lange bane.

Læs mere om mit store Online Markedsførings Mentor Forløb her <—

Maj Wismann Vi ses på det store internet 😉

Kh,
Maj

 

 

 

→ Få hjælp til flere kunder. Nu! ←
Close

Få Gratis adgang til 3 online foredrag

  • Kickstart din klientforretning" + arbejdsark
  • Sådan opbygger du en hjemmeside, der arbejder for dig 24/7
  • Spark R** i din biz med webinars
  • Følg mit nyhedsbrev og få onlinebiz tips, der virker
.