SEO med Maj WismannMåske har du hørt om SEO, og måske sidder du allerede nu med bævrende underlæbe og dårlig samvittighed, fordi du VED, at det er noget, der er rigtig godt at have styr på.

Måske aner du ikke en dyt om det, og tænker: “Hvad hulan snakker hun om”. Måske tror du, at du har styr på SEO…. Måske….

Uanset, så er SEO et rigtig vigtigt redskab til at få flere klienter og kunder, specielt, hvis du arbejder med det, jeg kalder en “levende hjemmeside”. Dvs. en hjemmeside, hvor du løbende lægger artikler, tips og tricks op. En hjemmeside, der vokser og vækster, og som er i bevægelse – deraf ordet “levende”.

SEO betyder i bund og grund “Søgemaskine Optimering”, og i daglig tale betyder det, at søgemaskinerne f.eks. vores ven Google, kan finde dine indlæg fra din hjemmeside på de ord, der er relevante for netop dine kunder og din forretning.

Lad os tage min forretning websexolog.dk

Det er f.eks. RET vigtigt, når folk søger på Google på ordet “sexolog”, at websexolog.dk popper op – og gerne på side ét i søgeresultaterne. Det er vigtigt fordi, mine kunder derfor kan finde mig og min hjemmeside, når de søger på det ord. Og ordet “sexlyst” er også død-relevant for min forretning, da jeg sælger min store online workshop “Få sexlysten tilbage og behold den for livet”. 

Og der er mange andre ord/sætninger, som mine kunder søger på på Google, som jeg skriver artikler om.

Jo flere artikler/indlæg jeg har på min hjemmeside, der er rigtig godt søgeoptimeret, jo nemmere bliver det for mine kunder at finde mig, når de sidder i en sen nattetime og søger på skænderier, min kone mangler sexlyst, utro, han er sur hele tiden, rejsningen svigter etc.

Jeg kan f.eks. fortælle dig, at min SEO-indsats på websexolog.dk i 2013 har betydet, at jeg fra i januar at have ca. 100 nye besøgende om dagen udelukkende fra søgninger på Google til i december at have minimum 300 nye besøgende om dagen og til i august 2014 ca. 600 besøgende om dagen UDELUKKENDE fra “organiske søgninger”, altså mennesker, der finder mig via søgemaskinerne.

Hvordan tror du, det ser ud om det år, hvis jeg fortsætter med mit SEO arbejde?

Og hvad tror, du det betyder for min indtjening og bundlinje?

Der ER faktisk en grund til, at jeg er fuldstændig vild med online markedsføring (og SEO) og sætter en ære i at nørde i det – for det får min forretning til at vokse, og nogle gange i eksplosive hop! Og jeg vil gerne have dig med på vognen, virkelig. For det er FEDT at have en hjemmeside, der bliver mere og mere selvkørende og som arbejder for én 24/7.

Jep.

Også imellem jul og nytår.

Også når du holder ferie.

Også når du er syg eller holder omsorgsdag med et af småfolkene.

Derfor har jeg lavet en lille SEO skole for terapeuter, coaches, rådgivere og andre, der sælger 1:1 eller 1:2 ydelser på den ene eller anden måde, og hvis du følger mine 7 tips, så er du altså godt på vej.

SEO skole tip #1

Hvad er onpage seo og offpage seo for nogle størrelser?

Onpage-Seo betyder alt det SEO-arbejde du kan lave direkte på din hjemmeside – f.eks. søgeoptimere dine tekster.

Offpage-Seo betyder alt det SEO-arbejde du kan lave uden for din hjemmeside, men som giver din hjemmeside plus-point i Google som f.eks. at få andre hjemmesider til at linke til dine artikler, din freebie eller freebies, hvis du har flere osv.

SÅ – Kan du lægge en strategi for, at andre linker til dig og dine indlæg på din hjemmeside?

SEO skole tip #2

Man kan vide noget om SEO i forskellige grader.

Jeg synes selv, at jeg har rimeligt godt tjek på tingene, men igen, man skal vide meget, før man ved, hvad man ikke ved noget om 

Derfor kan man (i min verden) aldrig få “nok” viden om Online Markedsførings mekanismer og strategier og “nok” viden om, hvordan ens hjemmeside findes endnu bedre og ranker endnu højere på Google og de andre søgemaskiner på nettet.

Når du ranker højt på de forskellige søgeord, dine potentielle kunder søger på, er du simpelthen nemmere at finde. Du får flere besøgende på din hjemmeside og forhåbentlig flere kunder og en noget sjovere bundlinje.

Jeg finder inspiration mange steder og tager på kursus i Online Markedsføring og SEO, så tit jeg kan.

Det behøver du nødvendigvis ikke, men du kan starte med, sådan helt i det små, at tilmelde dig nyhedsbreve fra de her 3 fantastiske gutter, som jeg er HELT vild med – og som igen og igen deler ud af deres viden i deres nyhedsbreve.

Viden som DU kan omsætte nemt på din hjemmeside.

Derfor er min SEO udfordring til dig, at du tilmelder dig nyhedsbrevet hos disse 3 mandfolk – og derved stille og roligt lærer mere og mere om SEO 

Smart ikke?

Morten Vadskærs nyhedsbrev – Klik her og tilmeld dig

Lars Bachmanns nyhedsbrev – Klik her og tilmeld dig

Lars Skjoldbys nyhedsbrev – Klik her og tilmeld dig

SEO skole for terapeuter tip #3

Linkbuilding er en “Offpage” SEO strategi, som VIRKELIG kan hjælpe dig op af stigen på søgeresultaterne på Google.

Google vil jo egentligt bare gerne hjælpe dem, der søger på et bestemt ord eller en bestemt sætning med at finde “det bedste indhold, der matcher bedst muligt”, og er jo på den både en service-maskine for brugerne.

Seo skole for terapeuterNår andre linker til din artikel/hjemmeside/produkter, hjælper du Google på den måde til at “værdi-sætte” hvor vigtig DIN hjemmeside er i forhold til andre hjemmesider om samme emne.

Din hjemmeside får altså “plus-point”, hvis andre linker til den, for så tænker Google: “Ej, den må have betydning og være vigtig”. Og så ryger du opad i søgeresultaterne, sådan MEGET firkantet sagt.

Så kan du få andre til at omtale dig, et eller andet du kan, kan de interviewe dig, linke til dine produkter eller på anden måde “Hjælpe Google” og hjælpe deres egne kunder, dine kunder OG Google?

At lade sig interviewe om et emne, man ved en masse om, kan være en god ide og måde at skabe indhold på for læserne af andres blogs. Måske kan du lave en Give-Away eller tilbyde et af dine produkter eller ydelser i en konkurrence en anden hjemmeside holder, eller måske tilbyde at gæsteblogge – der er MASSER af muligheder.

Hvad kan du gøre lige NU, for at du får lavet en aftale, der kan give dig et “link” tilbage til DIN hjemmeside?

SEO skole for terapeuter tip #4

Første trin i at lave SEO på et indlæg, handler om, at du skal vælge hvilket ord eller hvilke korte sætning du vil findes på.

Hvad er det specifikt, som du ønsker folk skal skrive i Google og som dit indlæg er søgeoptimeret til?

Måske er det Psykoteraput Holstebro. Sexolog Fyn. Coach Amager. Som jo er 3 overordnede søgninger og det er smart at bruge dine kontaktsider til søgeoptimering af disse titel + sted.

Men er det et ”almindeligt” indlæg, hvad er det så essensen i indlægget er?

I min niche i nichen, som er sexlyst, så er det selvfølgelig ordene sexlyst, sexlysten, manglende sexlyst osv.

Man kan firkantet sige, at det handler om at lytte til, hvad folk kalder det. Hvis folk ALDRIG søger på ordet ”sexlyst” eller der kun er 150 om måneden i hele Danmark, der søger på det ord men til gængæld er der måske 6000 der søger på ”manglende lyst”, så kan du jo nok regne ud, hvad det giver mest mening at skrive indlæg om og søgeoptimere til.

Det handler altså om at lære, hvordan dine kunder finder dig via Google og andre søgemaskiner, og her kan du VIRKELIG spare meget tid på den lange bane.

Arbejder du med selvværd og selvtillid, så er det slet, slet ikke sikkert, at det er de to ord folk skriver ind i søgemaskinerne, men det kan f.eks. være ”Jeg føler mig ikke god nok”, ”Har jeg en depression”, ”Hvad er selv tillid”… etc..

Du er simpelthen nødt til at vide, hvad hulan det reelt set er, de søger på – ellers kan du søgeoptimere i et væk og skrive den ene lange artikel efter den anden, men hvis folk alligevel ikke søger på det – hvad hulan er så meningen?

Så finder de jo aldrig hen til din hjemmeside, fordi dine indlæg IKKE popper op, når de søger, fordi dine indlæg er søgeoptimeret til helt andre ord og sætninger, som DU tror, de søger på.

SÅ – Dagens udfordring er her til dig fra mig: Hvilke 3 ord VED du, at folk søger på, og som det giver mening for dig at skrive artikler/blogindlæg om?

SEO skole for terapeuter tip #5

Når du skal søgeoptimere din tekst, kan du godt være lidt snedig og lægge billeder på dit indlæg, og søgeoptimere billedernes titler og Alt-Tekst med dine søgeord.

Billederne skal selvfølgelig understøtte tekstens budskab, og er du god til at finde billeder, der passer til, så giver det jo rigtig god mening, og læseren kan se, at du har gjort dig umage med din tekst – hvilket er et godt signal at sende. Og at du så derudover får SEO point for det, er da kun et plus

Smart ikke?

SEO skole for terapeuter tip #6

Vidste du, at din hjemmesides loadtid faktisk har betydning for Google?

Vores ven Mister Google er helt pjattet med sider der loader hurtigt, så hvis din er rocker langsom, så kan det faktisk have betydning for dit sites placering.

UH!

Og hvad kan man så gøre ved det?

Jo, man kan jo starte med at se, hvor mange plugins, man har liggende, som er aktiveret på ens WordPress hjemmeside, men som man rent faktisk IKKE bruger, og så kan man deaktiverer dem.

Det lærte fruen selv sidste år – og hermed er tippet givet videre til dig.

SÅ…… På med arbejdshandskerne og i gang med at rydde op i WP Plugins

SEO skole for terapeuter tip #7

Når du lavet et indlæg på din hjemmeside/blog, så er det en rigtig god ide at linke til andre indlæg, du har lavet, som har relevans eller/og linke ud fra din egen hjemmeside til f.eks. en ressource, som også giver mening for dine kunder.

Google kan i det hele taget godt lidt, at man linker rundt – hvis det altså giver mening

Rigtig god fornøjelse med de 7 tip og med din Online Markedsføring. Her på min OnlineBiz Facebookside finder du endnu flere gode ideer til din online markedsføring – kom ind og vær med 🙂

SEO med Maj WismannSes vi online?

Det håber jeg.

Kh,
Maj

 

 

→ Få hjælp til flere kunder. Nu! ←
Close

Få Gratis adgang til 3 online foredrag

  • Kickstart din klientforretning" + arbejdsark
  • Sådan opbygger du en hjemmeside, der arbejder for dig 24/7
  • Spark R** i din biz med webinars
  • Følg mit nyhedsbrev og få onlinebiz tips, der virker
.