“Maj, mine kunder skal finde mig af sig selv. Men jeg vil ikke bruge tricks og manipulerer med min hjemmeside, for at lokke kunderne til at købe noget af mig.”
Ohøj……. Jamen, sådan må du da gerne have det.
Virkelig.
Jeg kan SAGTENS forstå det.
Sådan havde jeg det nemlig også en gang for 5-6 år siden, så den tankegang kan jeg sagtens følge.
Jeg ville være “ren”.
“Rigtig”
“Ægte”
Næhhhh…. jeg ville skam ikke forsøge at sælge noget.
Mine kunder skulle helt af sig selv bestemme, om de ville købe af mig, jeg skulle i hvert tilfælde ikke hjælpe dem på vej – for det ville jo være manipulation ik´?
Og manipulation, DET kan vi ikke lide.
Nej, jeg ville bare gerne have at kunderne helt selv skulle bestemme, om det skulle være mig eller en af de andre på markedet.
Så var jeg ærlig og reel.
Mente jeg.
Nej, jeg skulle ikke være sådan en “sælger”, og det var jeg helt afklaret med.
For knap 5 år siden startede jeg så websexolog.dk op – jeg ville gerne lave en hjemmeside med masser af fakta, tips, brevkasse osv. om seksualitet og kærlighed – for jeg ville gerne give hjælp til dem, der havde brug for det.
Gratis.
Og min webmor (Lisbeth Scharling fra Webwoman.dk), blev ved med at sige, at jeg skulle få styr på min SEO.
Men nej, det behøvede jeg skam ikke!
Så længe jeg bare gjorde mit arbejde ved at besvare brevkassespørgsmål og skrive artikler, SÅ behøvede jeg ikke SEO (For jeg synes ærlig talt, at det både var svært at forstå, at det var manipulation, og så ville jeg jo blive sådan en sælger-type, og DET ønskede jeg under ingen omstændigheder)
Men jeg snød ikke bare mig selv!
Jeg snød også alle dem, der sad i en sen nattetime og var dybt frustrerede og ledte efter svar på spørgsmål om sex og kærlighed, ja jeg var faktisk en rigtig stor fedterøv med min viden, men jeg vidste det bare ikke!
WHY?
Fordi, når jeg ikke lavede SEO på mine brevkassespørgsmål/svar, så var de faktisk svære at finde ude på det store internet i blandt alle de andre, der blogger om kærlighed og sex, alle de andre brevkasser, alle online magasinerne med 4 tips til det ene og det andet osv. osv.
Jeg blev én i mængden langt ned på både side 3,4,5 og 6 (jeg kunne blive ved) på Google.
Så virkeligheden var, at når jeg havde besvaret et brevkassespørgsmål, så var det faktisk sjældent, at det blev læst efterfølgende, medmindre jeg selvfølgelig linkede til det på Facebook og fik læsere den vej – men det krævede jo, at jeg linkede…
Eller at nogle tilfældigt fandt min hjemmeside på en eller anden måde, klikkede sig ind på brevkassen og læste med…
Lad os spole tiden frem til i dag
I går sendte jeg nyhedsbrev ud på websexolog.dk med besked om nyt brevkassespørgsmål og svar, titlen var “Min mand har ikke lyst til sex” – Du kan i øvrigt læse det her <——-
Der er 20 mennesker hver måned, der søger på den specifikke sætning i Google.
Nej, det er ikke mange, men det er nok for mig!
Husk lige, at det er rigtige mennesker, der søger et rigtig godt svar, på et rigtigt problem de sidder med, der faktisk fylder SÅ meget i deres liv, at de har spurgt Mister Google om hjælp!
Når jeg laver god og grundig SEO på sådan et brevkassespørgsmål og svar, så betyder det faktisk, at de 20 mennesker, der hver måned skriver dette i Googles søgefelt, med stor sandsynlighed vil blive eksponeret for min brevkasse og dette specifikke svar.
Fidusen er altså, at jeg ikke bare hjælper den ene frustrerede kvinde, der har skrevet til mig og sendt mig spørgsmålet, nej, jeg kommer faktisk til at hjælpe adskillige frustrerede kvinder i denne måned, i næste måned, næste år, om 4, 6, 9 og 20 år – ej, så skidt også om 50 år, for jeg tænker, jeg bliver en gammel krage 😉
Ugen før var det brevkassespørgsmålet “Jeg har været utro”, jeg besvarede.
Det er der faktisk 110 mennesker, der skriver i Googles søgefelt hver måned. Jaja, det kan du læse her, hvis du er nys <——-
Pointen er…
At når jeg laver min SEO ordentligt, så er jeg ikke længere en fedterøv med min viden, fordi jeg har sørget for, at den kommer endnu flere til gode, fordi jeg har gjort det muligt at finde mine brevkassesvar online.
Det er smart ik´?
Det betyder…
At når jeg helt konkret har en lang periode, som jeg lige har haft i adskillige måneder, hvor jeg har haft fokus på alt muligt andet i mit liv som f.eks. flytning, lukke gammelt kontor ned, indrette nyt kæmpe-kontor, eksamen i klinisk sexologi, gøre amerikansk online kursus klar til salg, osv. og ikke har lavet en DYT på websexolog.dk, jamen så hjælper jeg STADIG en masse mennesker.
Og nogle af de mennesker booker faktisk en plads på en af mine to store online workshops.
Det kører hele tiden.
24/7.
Mens jeg læser til eksamen.
Mens jeg sider i Barcelona i et lækkert hus i bjergene og arbejder med andre online marketers.
Mens jeg er i Berlin og glo på en dino sammen med min yngste søn.
Mens jeg sover.
Mens jeg er syg.
Mens jeg holder et par velfortjente fridage (eller 5) oven på en hektisk flytning.
Mens jeg tager en middagslur.
Mens jeg….
(Du kan selv fortsætte listen)
“You only get what you give”, sang New Radicals i morges i radioen, da jeg kørte A. i børnehave, og jeg blev helt rørt og skrålede med, for den sang var i en lang periode en af mine “Kom oven på igen”-sange, så den røg lige i hjertet.
Og så kom jeg til at tænke på, at det er jo lige præcis sådan, det er med SEO.
Når du bruger det aktivt, jamen så giver du igen og igen og igen og igen og igen gange rigtig mange gange.
Og så får man nemlig lige præcis det igen, man har givet, UDEN at være sådan en sælgende-manipulerende-dims, som rigtig mange IKKE har lyst til at være.
For selvom du “kun” har lavet arbejdet én eneste gang, så bliver det givet igen og igen til alle dem, der har brug for netop din specifikke hjælp inden for den givne problematik.
Vil du lære SEO (ordentligt) – Og vil du rigtig gerne holdes i hånden hele vejen – altså HELE vejen?
Så er tilmeldingen åben til 20 ugers SEO-Mentor forløb med Lars Skjoldby, som jeg varmt kan anbefale. Jeg var nemlig med på et af de tidligere hold.
Du kan læse mere om SEO Mentor Forløb her <——-
Kh,
Maj – (Der er i gang med to nye brevkassesvar, med fuld SEO-skrue på 😉 )