Lars Skjoldby sælger sin viden om SEO både online og offline

Få succes online - Inspirerende interviews

Sådan startede jeg

Lars Skjoldby SEO specialistEfter et katastrofalt website skifte i min tidligere virksomhed, satte jeg mig for at lære alt, hvad der var at vide om søgemaskineoptimering.

Det gav pote og min daværende virksomheds website begyndte vinde de gode placeringer i Google tilbage.

I processen havde jeg mistet passionen for min gamle virksomhed, men fundet en ny: At føre hjemmesider fra de bagerste sider af Google og op på side 1.

Derfor jeg besluttede at sælge min gamle virksomhed og starte et SEO firma.

Da jeg ikke havde nogen referencer, startede jeg med at tilbyde min hjælp til tre virksomheder. En efter en rykkede de fremad, og deres omsætning steg.

Og så var jeg lig’som i gang.

Det bedste jeg har gjort for min forretning

Det er uden sammenligning mine ture på Refuga (tidligere Workaway).

Jeg har deltaget i en del netværk. Lige fra erhvervsforeninger og sponsornetværk til professionelle salgsnetværk.

Det netværk jeg har fået på Refuga, er det som har flyttet mig og min forretning allermest. Både hvad angår egne målsætninger såvel som de (perfekte) opgaver der nu lander på mit bord.

 

Sådan tjener jeg mine penge

I Skjoldby & Co – hvor vi på nuværende tidspunkt er 3 fuldtidsansatte og 1 praktikant på fuld tid, sælger vi vores timer.

Virksomheder outsourcer simpelthen deres SEO, AdWords og Facebook annoncering til os, og så hjælper vi dem med at gøre det til en god forretning for dem.

Derudover kører jeg to gange om året, et mentor forløb i søgemaskineoptimering for virksomhedsejere, der selv vil lære at lave SEO.

Det har også solgt ganske udemærket.

 

Sådan er en arbejdsdag for mig

Lars Skjoldby SEO specialistJeg kan ikke skitsere en arbejdsdag.

Ingen dage er ens og jeg sidder med rigtig mange kassetter på lige nu – og vi er i en vækstproces, hvor der sker mange ting på en gang.

Jeg laver f.eks. konsulentarbejde, salg, markedsføring, kundekontakt, undervisninger, workshops, planlægning, projektledelse, indkøb, ledelse og personalepleje.

Og så har jeg sikkert glemt noget.

 

Den dag, det gik op for mig, at jeg nok skulle klare det

Den dag, hvor jeg solgte min gamle virksomhed og startede min SEO biks.

Selve salget var som sådan ingen økonomisk gevinst. Det lukkede bare noget af det økonomiske hul, jeg havde skabt gennem en årrække med dårlige investeringer og beslutninger.

Men selvom jeg startede min nye virksomhed, med et gammelt minus på slæb, var jeg ikke et sekund i tvivl om, at det skulle blive en succes.

Det er kun min bank, pårørende, venner og bekendte som har tvivlet.

 

Jeg havde fået succes hurtigere, hvis…

… jeg havde startet med SEO tidligere.

 

Det her skal du fokuserer på fremadrettet

Lars SkjoldbyDu skal fokusere på at skabe salg hurtigst muligt.

Jeg ser alt alt for mange, som væver rundt om de samme projekter.

Pudser, nusser og justerer, uden at have den fjerneste idé, om der er nogen til at aftage produktet eller ydelsen.

Og så skal du budgettere med noget markedsføring. Det er ikke (nødvendigvis) det samme som at sætte en stor sum penge af. Man kan lave rigtig meget selv.

Men du skal budgettere med tid.

Tid til at lære det.

Tid til at implementere det.

Og så skal du sørge for at lære og implementere i den rigtige rækkefølge.

Det nytter ikke noget, at du starter med at lære om e-mail marketing, hvis du ikke ved, hvordan du tiltrækker folk på din liste.

Eller hvis du bruger krudt på Facebook, hvis du ikke ved, hvordan du skal komme i kontakt med andre end dem, du allerede kender.

Når du så skaber salg, så hiv så lidt så muligt ud til dig selv, og geninvestere det du tjener i markedsføring.

Du skal have snebolden til at rulle.

 

Derfor har jeg succces

Jeg har succes, fordi jeg investerer i at blive bedre, og jeg handler på de ting, jeg lærer under vejs.

For eksempel investerede jeg i sin tid i e-bogen ”Skriv dig ind i dine læseres hjerne, hjerte og pengepung i 8 nemme trin” skrevet af Christina Klitsgaard. Den kostede vel en 500 kroner. Jeg husker min kone sagde til mig, at hun synes den var dyr. 🙂

Lars Skjoldby underviserMen efter jeg havde læst den, sendte jeg et nyhedsbrev, som omsatte for 18.000 kroner.

Førnævnte Refuga er et andet godt eksempel.

Jeg har været med på 4 ture.

De har kostet mig knap 30.000 til sammen. Omsætning afledt af turene har rundet en halv million.

Det ligger i dna’et i Skjoldby & Co. Virksomheden blev til, fordi jeg investerede i viden og handlede på det.

 

Jeg anbefaler, at du følger

Jeg vil anbefale, at du følger Morten Spindler.

Morten er e-mail marketing ekspert, og når du har tilmeldt dig hans nyhedsbrev, får du en mail fra ham hver dag.

Den mail skal du bruge til at se, hvordan man kan skrive noget interessant hver dag, og hvordan det (ofte) kan kobles sammen med et produkt.

Jeg siger ikke, at du skal skrive hver dag, som Morten gør.

Din mailfrekvens skal selvfølgelig passe til din målgruppe, og den præmis du har stillet dem.

Men det er vigtigt, at du indser, at det altid er muligt at skrive en mail.

Når du har indset det og begynder at arbejde med din liste, har du skabt dig en guldgrube.

Følg Morten Spindler lige her <—-

 

Det bedste tip Maj har givet mig?

Lars Skjoldby og Maj WismannMajs bedste tip er: ”Sæt det i kalenderen”

Det handler om, at du ikke kan gøre alle ting lige nu.

Og du kommer til at bruge energi på at tænke over, hvad du ikke når, så når du ikke det, der er vigtigst for din forretning – og det ender med, at du brænder du sammen.

Kommer der noget ind – det kan være en idé, noget du lærer eller anden form for input, du skal handle på, så parker det i kalenderen i fremtiden, og slip det her og nu.

Det giver dig ro til at koncentrere dig, om de ting der er vigtige her og nu.

 

Maj Wismann interviewer Lars Skjoldby om SEO kurser

Jeg har kendt Lars i et par år nu, og stået på sidelinien og heppet og hujet, og jeg må sige: Well Done

Jeg tør slet ikke tænke på, hvor Skjoldby&CO er henne om 1 år, 2 år eller 5 år. For det er ikke til at vide – men jeg er ret overbevidst om, at det er lige nøjagtig dét, hvor Skjoldby har sat sig for.

Hvor er du henne om 1, 2 eller 5 år?

Kh,
Maj

 

Vil du vide mere?

Læs mere om Skjoldby&CO her <—-

Læs mere om Refuga her <—-

★ Du kan læse mere om Maj´s store Online Markedsførings Mentor Forløbet: Online Markedsførings Mentor Forløb <—