Hvad skumle datingfirmaer kan lære dig om din business og annoncering!

Forleden var der virkelig rift om mig.

Det var ikke de evindelige nøgenbilleder, som jeg ellers er blevet vant til, efter jeg er gået internationalt, næ, det var noget helt andet.

Noget meget mere snedigt.

Jeg blev nemlig pludselig bestormet af annoncer for datingfirmaer i mit Facebook feed. Og nej, det er ikke fordi, jeg har siddet og Google lækre singlemænd. Jeg er trods alt ganske godt gift.

Happn - 1.1Derfor blev jeg også nysgerrig.

Og nu ligger det jo tilfældigvis sådan, at jeg ved lige en liiiiiile smule om online marketing 😀

Derfor vidste jeg også, at hvis jeg holder musen henover det lille kryds/pil oppe i højre hjørne af annoncen og klikker på det, så kommer der et par muligheder frem: Blandt andet den, at jeg kan se, hvorfor denne annonce bliver vist til mig.

Så det gjorde jeg og hér kunne jeg så se, at det overhovedet ikke handlede om remarketing og om, at jeg havde vist en eller anden form for interesse i datingsider i min søgehistorik.

Næh, nej.

Det handlede simpelthen om, at de ellers så uskyldigt udseende datingbureauer, faktisk målrettede deres markedsføring direkte efter gifte kvinder i alderen 20-40 år.

Happn - 2.2Er det ikke vildt?

Ikke fordi jeg som sådan blev forarget, men så måske lidt alligevel, for det er fandme da en fesen måde at prøve at få folk til at være utro på.

Så trods alt da hellere Victoria Milan, der i det mindste står ved dét, de laver.

Anyway …

Dét og hvad den slags kan gøre ved et parforhold, har jeg skrevet mere om ovre på Websexolog.

Det kan du læse om her <—-

Hér tænker vi jo derimod i biz.LOVOO - 1.1

I onlinebiz.
For dét der med, at man kan få at vide, hvorfor en annonce bliver vist for en, giver jo masser af mulighed for at tjekke ud, hvilken målgruppe andre går efter.

Måske endda dine konkurrenter?

Jeg synes da i hvert fald, at det er temmelig interessant, at datingbureauer på den måde – i alt hemmelighed – markedsfører sig overfor gifte kvinder, for det viser jo også, at nogle gange er den bedste målgruppe for din annoncering ikke den umiddelbart mest oplagte.

LOVOO - 2.2Det kan sagtens være, at dem, der vil købe mest af dét, du sælger, er et helt andet sted, end du tror.

Derfor er det her skidesmart.

Altså funktionen med at få vist, hvordan andre målretter deres annoncer.

For det kunne jo være, man kunne lure nogle af de andre på markedet et par tricks af …

Maj Wismann - iværksætter mentorSÅ ind på Facebook, og tjek det af – jeg siger dig, man kan blive MEGET overrasket 😀

Vi ses online,
Maj